Scientific journal «ARTS ACADEMY»

Authorization

Enter your e-mail

We will send you a link to login to the site

Menu

THE ROLE OF AN ART-MANAGEMENT IN FILM PROMOTION

27 june 2024 y.
THE ROLE OF AN ART-MANAGEMENT IN FILM PROMOTION
Number in PDF format - Download
PDF article - Download
DOI:10.56032/2523-4684.2024.2.10.56

Бұл мақала киноөнімдерін тиімді жылжытудағы арт-менеджменттің рөліне арналған. Өнер менеджментінің фильмдердің визуалды және аудиовизуалды келбетіне ықпалын, оның цифрлық медиа платформаларға әсерін және мәдени іс-шараларға қатысуы қарастырылады. Жұмыстың мақсаты – фильмді табысты жылжыту стратегиясында шығармашылықтың, инновацияның және мәдени өзектіліктің маңыздылығын анықтау.
Түйінді сөздер: арт-менеджмент, кино өндірісі, инновация, мәдениет, шығармашылық.

Данная статья посвящена роли арт-менеджмента в эффективном продвижении кинопродукции. Рассматривается влияние арт-менеджмента на визуальный и аудиовизуальный облик фильмов, его воздействие на цифровые медиа-платформы и участие в культурных событиях. Целью работы является выявление важности творчества, инноваций и культурной значимости в успешной стратегии продвижения фильмов.
Ключевые слова: арт-менеджмент, кинопродукция, продвижение, инновации, культура, творчество.

This article is devoted to the role of art management in the effective promotion of film products. The article examines the influence of art management on the visual and audiovisual appearance of films, its impact on digital media platforms and participation in cultural events. The purpose of the work is to identify the importance of creativity, innovation and cultural relevance in a successful film promotion strategy.
Key words: art management, film production, promotion, innovation, culture, creativity.

How to quote

N.M. Bekeyev, THE ROLE OF AN ART-MANAGEMENT IN FILM PROMOTION. Scientific journal «ARTS ACADEMY» №2(10)20244, 56-63. DOI:10.56032/2523-4684.2024.2.10.56

© 2024 artsacademy.kz