Авторы показали, что включение в процесс изучения психолого-педагогических дисциплин элементов искусства (литературы, кино, театра, живописи) возможно только в психологически безопасной образовательной среде. Проанализирована сущность психологической безопасности личности, описаны основные риски. Искусство выполняет диагностическую, психотерапевтическую, иллюстративную функции, стимулирует развитие эмпатии, толерантности, креативности. В статье приводятся конкретные примеры использования литературы и живописи при изучении возрастной, педагогической, социальной психологии.
Ключевые слова: психологическая безопасность, культура, искусство, литература, живопись, эмпатия, креативность.
Авторлар психологиялық-педагогикалық пәндерді оқу процесіне өнер элементтерін (әдебиет, кино, театр, кескіндеме) психологиялық қауіпсіз білім беру ортасында ғана қосуға болатындығын көрсетеді. Тұлғаның психологиялық қауіпсіздігінің мәні талданады, негізгі қауіптер сипатталады. Өнер – диагностикалық, психотерапиялық, иллюстрациялық функцияларды орындайды. Эмпатияның, толеранттылықтың, шығармашылықтың дамуын ынталандырады. Мақалада әлеуметтік, педагогикалық, жаспсихологияны зерттеуде әдебиет пен кескіндемені қолданудың нақтымысалдары келтірілген.
Түйінді сөздер: психологиялық қауіпсіздік, мәдениет, өнер, әдебиет, кескіндеме, эмпатия, креативтілік.
The authors showed that the inclusion of elements of art (literature, cinema,theater, painting) in the process of studying psychological and pedagogicaldisciplines is possible only in a psychologically safe educational environment. Theessence of psychological safety of a person is analyzed, the main risks are described.Art performs diagnostic, psychotherapeutic, illustrative functions, stimulates thedevelopment of empathy, tolerance, and creativity. The article provides specificexamples of the use of literature and painting in the study of developmental,pedagogical, social psychology.
Key words: psychological safety, culture, art, literature, painting, empathy,creativity.